ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

استفاده از روغن خراطین برای تقویت مو

320

استفاده از روغن خراطین برای تقویت مو

روغن خراطین از جمله بی نظیرترین تقویت کننده های مو است که برای مرطوب نگه داشتن و البته ترمیم موهای آسیب دیده به کار گرفته می شود. این روغن می تواند برای جلوگیری از خارش، بروز شوره سر و همچنین ایجاد عفونت های قارچی بسیار موثر باشد، روغن طبیعی خراطین با داشتن ویتامین های گروه ب و آنتی اکسیدان های چشم گیری می تواند کدری بودن مو را رفع کرده و درخشندگی خاصی را به موها هدیه دهد. این محصول با تقویت کردن کراتین مو و حذف چربی ها و ناخالصی های سطح تار مو می تواند نقش بسزایی را در نگهداری مو داشته باشد.

روغن خراطین چیست؟

در طبیعت نوعی کرم قرمز رنگ به نام ایزینیا فتیدا وجود دارد که جزء کرم های خاکی به حساب می آید. در صنعت داروسازی از روغن این کرم که در طب سنتی به آن روغن خراطین  و یا روغن کرم سرخ گفته می شود برای ساخت مواد بهداشتی خصوصا مواد تقویت کننده مو مورد استفاده قرار گرفته است. فواید این روغن به اندازه ای بوده که بوعلی سینا حکیم و دانشمند مشهور در کتاب قانون خود  از خواص شگفت انگیز این روغن کرم سرخ بارها سخن گفته است. روغن خراطین که طبعی گرم و تر دارد با تجمع خون و بالا بردن جریان خون در هر قسمت مصرف شده ای مثل پوست سر، ابرو و مژه باعث می شود تا اکسیژن رسانی در آن ناحیه بالا رفته و تمام مواد مورد نیاز برای تقویت سلول ها به بافت های پوست برسد.

 روغن خراطین برای تقویت مو

امروزه یکی از دغدغه های اصلی افراد مختلف در سنین متفاوت خصوصا آقایان و خانم های جوان، ریزش مو و کم پشت شدن موی آنها می باشد. اگر چه ریزش مو در مرحله های مختلفی از زندگی افراد می تواند به دلیل عواملی مانند وراثتی، استرس و تنش های روحی، مصرف داروهای شیمیایی و همچنین مصرف شامپوهای نامناسب، قرار گرفتن مکرر در محیط های آلوده و گرد و خاک و بسیاری موارد دیگر باشد، اما غالبا در بیشتر اوقات به دلیل ضعف ریشه مو و نبود مواد غذایی کافی برای رشد و ترمیم مو مسئله ریزش مو در قسمت های مختلف بدن مانند موی سر، ابرو، مژه، ریش و سبیل در آقایان پیش خواهد آمد. بسیاری از این افراد سعی کرده با استفاده از کرم های شیمیایی و پمادهای گوناگون این موضوع را برطرف کنند که متاسفانه در کمترین زمان ممکن  اثرات این مواد شیمیایی از بین رفته و رشد مو به حالت گذشته خود باز می گردد، به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد خصوصا خانم ها به سمت استفاده از روغن خراطین به عنوان یک ماده ارگانیک و کاملا طبیعی روی آورده اند.

طبیعی ترین روغن برای رویش مو

از هزاران سال گذشته روغن خراطین در مسیر جاده ابریشم یعنی در کشورهای ایران، چین و همینطور کشور هند به عنوان شگفت انگیزترین ماده  برای تقویت مو و کاربردهای دیگر مانند حجیم کردن برخی از قسمت های بدن مورد استفاده قرار داشته است. امروزه با شناخت کاملی که پزشکان نسبت به ترکیبات روغن خراطین و ویژگی های منحصر بفرد این ماده ارگانیک به دست آورده اند،  به این امر مهم پی برده که روغن کرم سرخ می تواند سطح فعالیت چربی در پوست را افزایش دهد و سلول های پوست را تحریک کند تا رویش مجددی از مو را داشته باشند، از طرفی روغن خراطین این توانایی را دارد تا در یک مدت ۴۰_۶۰ روزه از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث ضخیم شدن و ترمیم مو در هر قسمتی از بدن شود.

 طریقه استفاده از روغن خراطین

اگر به دنبال نتیجه مطلوبی از استفاده روغن معجزه آسای خراطین هستید بهتر است قبل از مصرف این روغن حتما سطح پوست را شست و شو داده و عاری از هر گونه چربی و آلودگی های دیگر قرار دهید. موضع مورد نظر مثلا پوست سر را خشک کرده و  به خوبی ماساژ دهید. سپس کار ماساژ دادن را با روغن خراطین ادامه دهید تا در محل احساس گرمی پیدا شود، در نهایت با سرد کردن محل مثلا قرار دادن کیسه آب سرد سعی کنید روغن را در نواحی مورد استفاده مستقر کنید تا روغن فرصت کافی برای عملیات کاربردی خود را به دست آورد، برای دست یافتن به نتیجه دلخواه لازم می باشد روزی دوبار در مدت زمان یک تا دو ماه روغن خراطین را به صورت دائم در موضع انتخابی خود استفاده نمایید.

چگونگی مراقبت از موهای آسیب دیده

اگر چه روغن خراطین می تواند مواد مغذی فراوانی را به پوست و ریشه های مو بدهد اما چنانچه شخصی  تغذیه ناکافی و بنیه ضعیفی داشته باشد هیچگاه نمی تواند بازدهی خوبی از مصرف این روغن شگفت انگیز به دست آورد. پس قبل از انتخاب این محصول حتما ارزش غذایی و  سلامت تغذیه خود را مورد بررسی قرار داده سپس با خرید روغن خراطین اصل که به رنگ اخرایی و همچنین بوی تند می باشد، بدون کاشت مو، تزریق مواد شیمیایی و بسیاری ترفندهای پزشکی دیگر به موهای از دست رفته خود دسترسی پیدا کنید. البته توجه کنید این روغن طبیعی ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد و  با گذشت زمان به دلیل ته نشین شدن معلقات خراطین به یک روغن زرد رنگ تبدیل می شود. اما مطمئن بوده که با هر نوع پوستی سازگاری دارد و بسیار راحت جذب پوست خواهد شد. البته توجه داشته باشید تنها استفاده از روغن طبیعی خراطین نمی تواند مراقبت خوبی از موهای شما را بر عهده بگیرد، بلکه باید در کنار استفاده از این روغن از مصرف مواد غذایی پروتئین دار، ویتامین های گروه ب، روغن های خوراکی گیاهی، مواد غذایی حاوی بیوتین و همچنین کربوهیدرات های  پیچیده، مواد غذایی حاوی آهن و بسیاری مواد مفید دیگر غافل نشوید.

 ترکیبات روغن خراطین

با انجام آزمایشات فراوان بر روی ترکیبات روغن خراطین دیده شده است که این روغن کرم سرخ بر خلاف جثه جانور تولید کننده آن دارای مواد مغذی فراوانی از قبیل آلانتوئين، گلیس، کلاژن و همینطور پروتئین، امگا۳، ۶ و ۹ و از همه مهمتر ویتامین E فراوانی می باشد، به همین دلیل به راحتی روغن خراطین می تواند با داشتن کلاژن سطح وسیعی از پوست و موهای بدن را ترمیم کرده و با کمک ویتامین ای و دیگر مواد مغذی موجود، در موهای سر و دیگر موهای بدن درخشش و لطافت و همچنین خوش حالت بودن را ایجاد کند. بدون شک تاثیرات فوق العاده روغن خراطین تنها به دلیل ترکیبات منحصر به فردی است که به طور طبیعی در خود جای داده که می تواند چند برابر نمونه های شیمیایی اثربخشی و همینطور ماندگاری خود را نشان دهد.

تقویت مو با روغن طبیعی خراطین

یکی از مناسب ترین و مطمئن ترین راه برای افزایش دادن تعداد تارهای موی سر، مژه و ابرو در خانم ها و ریش و سبیل در آقایان بدون پیدایش هیچ گونه عوارضی و بدون بازگشت به حالت های قبلی، استفاده از روغن خراطین می باشد. البته با دانستن اینکه این روغن چکیده ای از روغن یک کرم خاکی است استفاده از این روغن را شاید تا اندازه ای چندش آور کند ، اما ورود روغن کرم سرخ به درون منفذهای پوست می تواند چنان کار مفیدی را انجام دهد که شاید صدها داروی شیمیایی نتوانند چنین مواد مغذی را به پوست شما تزریق کنند. ریختن چند قطره از روغن طبیعی این کرم قرمز بر روی پوست سر و یا هر قسمت دیگری از  پوست که زمینه رویش مو های اصلی بدن می باشد، می تواند با گرم کردن محل، پمپاژ گردش خون را به سمت ناحیه در نظر گرفته شده معطوف کند و هر آنچه از مواد مفید مانند اکسیژن که محلول در خون است را به سلول های ضعیف در ناحیه مورد هدف برساند و تقویت سلول های پوست خصوصا پیاز مو را به وجود آورد.

جلوگیری از ریزش مو با روغن کرم سرخ

گاهی اوقات ریزش های مکرر مو بر اثر خشکی های بی اندازه و یا چربی های نامتعادل است. در این میان همیشه وجود شوره سر هم می تواند برای افراد مشکل ساز باشد. پس بهتر است برای درمان چنین نگرانی هایی همیشه راهی را انتخاب کنید که به دنبال توقف ریزش مو بتواند تقویت و بازسازی تارهای مو و همینطور افزایش دادن حجم مو را به ارمغان آورد. گاهی اوقات شامپوهای ضد شوره خود باعث ریزش مو می شوند و یا شامپوهای شیمیایی تا حد زیادی موها را خشک و شکننده و یا چرب و بی حالت می کنند،  پس با وجود روغن کاملا طبیعی خراطین بهتر است استفاده از هر گونه دارو و مواد بهداشتی شیمیایی را کنار بگذارید و برای یک بار هم استفاده از مواد ارگانیک را مورد امتحان خود قرار دهید؛ زیرا روغن خراطین علاوه بر تقویت مو می تواند راهی مطمئن برای درمان ریزش مو و البته رفع شوره سر باشد.

روغن ارگانیک اصل برای مو

توجه داشته باشید که روغن های زیادی مانند روغن بادام، روغن نارگیل و بسیاری روغن های دیگر گیاهی برای تقویت مو به شما معرفی می شود. اما خوب است بدانید استفاده از یک روغن جانوری مانند روغن خراطین می تواند یک تجربه تازه برای شما به حساب آید. امروزه این روغن به عنوان یک ماده کاملا طبیعی در بسیاری از مراکز آرایشی و بهداشتی عرضه می شود که هیچ اعتمادی برای اصل بودن آنها وجود ندارد. پس لازم است بدانید روغن جانوری خراطین اصل هیچ گاه به حالت جامد و سفت نیست و همیشه به شکل یک روغن مایع و زرد رنگ است. ظاهری شفاف داشته و هیچ نوع تیرگی و یا ذرات معلقی در آن یافت نمی شود. البته توجه داشته باشید در صورت مصرف روغن کرم سرخ اورجینال در حالت کمی گرم شدگی در سطح  پوست ایجاد می شود پس چنانچه پف فوری و یا اینکه گرم شدگی های غیر طبیعی احساس کردید باید بدانید روغن تقلبی است و مواد کورتون زا در ترکیبات آن وجود دارد که متاسفانه می تواند عوارض بسیار زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد. فواید روغن طبیعی خراطین برای موی سر اگر تمام راه های ممکن برای به دست آوردن موهایی نرم، شفاف و از همه مهمتر پرپشت را امتحان کرده اید اما نتیجه مطلوبی حاصل نشده است، به شما پیشنهاد می شود از فواید روغن خراطین غافل نشوید؛ زیرا داشتن موهایی زیبا و با لطافت مطمئنا می توانند جذابیت زیادی به چهره شما بدهد. در عصر حاضر با توجه به پیشرفت های تکنولوژی، روغن کرم ایزینیا فتیدا از بدن جانور خارج شده و طی فرآیندهای پیچیده ای در لابراتورهای داروسازی معتبر، تحت نظر با تجربه ترین داروسازان این روغن جانوری بعد از غلیظ شدن و فرآوری های لازم به صورت کاملا طبیعی تهیه می شود که توانسته طی یک دوره مصرف مداوم تاثیرات بسزایی را بر رشد مو، رفع موخوره، کدر بودن موهای سر،  تقویت مو ، رویش مجدد مو و رفع برخی ناراحتی پوست سر مثل خارش و شوره ی سر را به راحتی برطرف کند.

رفع خشکی مو با روغن کرم ایزینیا فتیدا

روغن ارگانیک خراطین یا همان روغن کرم ایزینیا فتیدا با داشتن ترکیبات مغذی می تواند هر نوع آسیب دیدگی و شکنندگی مو را برطرف سازد. این روغن با قرار دادن اسیدهای چرب ضروری در ترکیبات خود توانسته به عنوان یک پوشش مناسب دور تا دور یک تار مو را گرفته و از ایجاد موخوره، شکستگی  و خشک شدن آن جلوگیری کند، از طرفی با مجهز بودن به اسیدهای آمینه موجب آبرسانی، استحکام و همینطور تقویت کراتین مو خواهد شد. پس بهتر است بعد از رنگ زدن موها به منظور تثبیت رنگ بر روی کراتین و همچنین جلوگیری از زبر بودن و کدر شدن مو استفاده از روغن کرم سرخ را فراموش نکنید. این محصول می تواند اثرات کلسیم در آب های شهری را از بین برده و بدون استفاده از هر نوع اسپری، سرم و ماسک های مو شفافیت و درخشندگی بسیار خوبی را به موهای شما هدیه دهد.[/vc_column_text][vc_column_text]

درمان ریزش موی سر با روغن اصل خراطین

درمان ریزش موی سر و دیگر قسمت های بدن مانند ریزش ابرو، مژه و همینطور ریش و سبیل با استفاده از روغن خراطین بسیار ساده و البته کم هزینه خواهد بود. در حقیقت این روغن کاملا ارگانیک بدون انجام هیچ عملیاتی بر روی ترکیبات آن توسط مصرف کننده می تواند به سادگی در درمان ریزش موی مزمن، ریزش های سکه ای و البته ریزش های واکنشی که بر اثر اختلالات هورمونی، بیماری های زمینه ای، کمبود ویتامین ها و همچنین کمبود املاح معدنی و افزایش سن به وجود می آید مفید واقع شود، از همه مهمتر روغن کرم ایزینیا فتیدا این قابلیت را دارد تا به عنوان یک ماده مکمل و انرژی بخش علاوه بر درمان مشکلات مو، به عنوان یک  ماده ارزشمندی جهت جان دادن به تارهای ضعیف مو و برای پیشگیری جهت ریزش مو و بروز مشکلاتی نظیر موخوره ، التهاب، خارش، شوره و بسیاری عارضه های پوست و موی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

توسط: رضا فتاح زاده

1398/12/19

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.