ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

روغن خراطین باعث جوش میشود

314

روغن خراطین باعث جوش میشود

روغن خراطین؛ یکی از روغن های پرکاربرد در طب سنتی است که از گذشته تاکنون در طب آسیایی و اروپایی مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه افراد زیادی روی به استفاده از این محصول برای اهداف متفاوت آورده اند، اما این روغن چه معایب و مزایایی دارد؟ استفاده از آن واقعا تاثیر گذار است؟ برخی افراد استفاده از این محصول را به دلیل طبیعی بودن بدون عارضه می دانند، این در حالی است که روغن خراطین می تواند در کنار مزایایی بیشماری که دارد در صورت تقلبی بودن و یا استفاده نادرست مضرراتی را برای بدن داشته باشد که یکی از آن ها ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست است، آگاهی داشتن در رابطه با این روغن می تواند از ایجاد مشکل جلوگیری نماید.

رابطه جوش صورت با روغن خراطین

باید بدانید روغن خراطین به عنوان یک روغن پرطرفدار که مزایای بیشماری دارد و در بسیاری از موارد مفید واقع شده است دارای عوارضی نیز می باشد! که این عارضه ها اکثرا به دلیل خالص نبودن محصول می باشد، یکی از این عارضه امکان ایجاد آکنه روی پوست است، خراطین به عنوان یک محصول طبیعی دارای طبع بسیار گرم است و به همین دلیل برخی افراد در صورت استفاده از این محصول برای صورت با جوش های قرمز رنگ مواجه خواهند شد، اما اگر در پی مصرف خراطین صورتتان به صورت عجیبی آکنه زد این امر می تواند نشان دهنده این باشد که روغن خریداری شده یا محصول تقلبی است و یا تصفیه نشده است زیرا تنها این دلایل می توانند باعث ایجاد آکنه بر روی پوست گردند و بطور کلی استفاده از محصول به صورت خالص عوارضی را برای پوست به دنبال نخواهد داشت، با این حال بهتر است کسانی که برای اولین بار می خواهند از خراطین برای پوست صورت استفادم نمایند ابندا مقداری از آن را بر روی قسمت های دیگر بدن استفاده کنند تا مطمئن شوند که به این محصول حساسیت خاصی ندارند.

مزایای خراطین

این روغن در طب سنتی جزء محبوب ترین روغن ها است و در زمینه های متفاوت قابل استفاده است؛ از نظر متخصصین طب گیاهی و سنتی با توجه به ترکیبات این محصول که سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها است مزایای بیشماری دارد؛ ازجمله مهم ترین مزایا و خاصیت های خراطین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درمان مشکلات پوستی ( برای درمان جای جوش موثر است)
  • حجم دهنده عضلات
  • رفع چین و چروک
  • افزایش گردش خون در موضوع استفاده شده
  • قابل استفاده در ماساژ درمانی
  • تقویت کننده مو و ابرو
  • افزایش قدرت جنسی در آقایان

روغن خراطین و پوست

بعد از افزایش حجم یکی از مهم ترین فواید و خاصیت های خراطین تاثیر گذاری آن بر روی پوست است، روغن خراطین موضعی بطور چشمگیری می تواند در جوانسازی پوست و درمان مشکلاتی پوستی تاثیر گذار باشد که هر شخص بسته به نیاز و مشکلی که دارد دوره درمان متفاوتی را خواهد داشت از جمله مهم ترین خواص این روغن برای پوست عبارت اند از:

  1. از بین برنده چین و چروک های صورت به دلیل داشتن الاتنین و کلاژن در این روغن
  2. از بین برنده خط خنده
  3. درمان قطعی جای جوش
  4. جایگزینی گیاهی برای بوتاکس
  5. درمان گودی زیر چشم تا حد قابل توجه
  6. روشن سازی پوست

عوارض  خراطین

روغن خراطین یک روغن تثبیت شده است که همه افراد آن را مفید و بدون ضرر می داند و گاها با شنیدن کلمه معایب و یا مضرات تعجب خواهند کرد! درست است روغن خراطین بطور کلی به عنوان یک محصول طبیعی و خالص هیچ مشکلی برای بدن نخواهد داشت و اصولا مشکلات در اثر اصلی نبودن این روغن پیش می آیند اما از معایب و مشکلات احتمالی این محصول به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. اولین مشکل می تواند ایجاد جوش و آکنه های بسیار پوستی باشد: جوش های قرمز رنگی که در صورت داشتن حساسیت با خارش همراه اند و دلیل این مشکل تصفیه نبودن و نقلبی بودن روغن است.
  2. ایجاد حساسیت: خراطین محصولی برای استعمال های خارجی است و استفاده از آن در قسمت هایی همچون لب و یا دیگر قسمت ها سبب بروز حساسیت می گردد و در صورت استفاده از آن در این قسمت ها باید بلافاصله موضع شسته شود.
  3. با توجه به طبع گرم این محصول افرادی که دچار مزاج گرم هستند بیشتر در معرض ایجاد جوش و حساسیت اند، اینگونه افراد باید از خراطین در بازه های کوتاه مدت استفاده کنند و در مدت مصرف خوردن عرقیات سرد همچون کاسنی توصیه می گردد.
  4. استفاده طولانی مدت از این محصول در یک قسمت می تواند باعث افزایش حجم غیر طبیعی و نا مطلوب در آن قسمت گردد.

نتیجه گیری: توجه داشته باشید روغن خراطین محصولی غیر خوراکی و برای استعمال های خارجی است و شما می توانید با رعایت نکات صحیح استفاده از محصول و تهیه محصول اصل با عوارض خراطین خداحافظی کنید و در کوتاه ترین مدت با استفاده مستمر به هدف خود از استفاده این محصول برسید.

چه کسانی می توانند از این روغن استفاده کنند؟

بطور کلی از نظر طب گیاهی به دلیل ارگانیک بودن این محصول استفاده آن برای تمامی افراد بلامانع است و با تمامی پوست ها سازگار است؛ اما بهتر است که هر شخصی که سابقه استفاده از آن را ندارد با یک فرد متخصص مشورت نماید و یا اول از آن روی قسمتی از بدن استفاده کنند تا از نداشتن حساسیت به دلیل طبع گرم بر روی قسمت های حساس مانند صورت استفاده گردد تا از ایجاد جوش جلوگیری شود.[/vc_column_text][vc_column_text]

روغن خراطین چیست

روغن خراطین؛ روغنی موضعی است و از نوعی کرم خاکی بخصوص به نام ایزنیا فتیدا به دست می آید، این روغن به دلیل طبیعی بودن تقریبا برای تمامی پوست ها قابل استفاده است و سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب ( ویتامین E، کلاژن، omg3، omg6 و omg9 ) می باشد که مهم ترین ترکیبات این روغن بشمار می روند. از این روغن در طب سنتی برای افزایش زیبایی استفاده می شود و آن را جایگزین تمامی روش ها و کرم های شیمیای می دانند خانم ها اغلب از این روغن برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها، افزایش حجم لب ها، گونه و.. و آقایان برای افزایش حجم عضلات و افزایش قدرت جنسی استفاده می کنند؛ باید توجه داشت که محصولی خریداری شده باید اصل و تصفیه شده باشد در غیر این صورت نه تنها خاصیتی ندارد بلکه می تواند باعث بروز حساسیت های پوستی شدید گردد.

توسط: رضا فتاح زاده

1398/12/13

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.