ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

روغن مار و معجزه تاثیر آن بر پوست

512

روغن مار و معجزه تاثیر آن بر پوست

این روزها یکی از موضوعات مهم جامعه به بحث زیبایی پوست و سلامت پوست اختصاص داده شده است، به همین دلیل جمع زیادی از افراد خصوصا خانم ها سعی می کنند با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن مار و معجزه آن بر پوست یک زیبایی قابل توجهی را به پوست صورت و پوست دیگر اندام های بدن خود ببخشند. البته زمانی که صحبت از این روغن حیوانی و سلامت پوست به میان می آید منظور روغن های گرفته شده از مارهایی می باشد که مخصوص روغن گیری هستند و می توانند تاثیرات زیادی را بر روی بهبود زخم، رفع آفتاب سوختگی، رفع آکنه و برطرف سازی بسیاری مشکلات پوستی دیگر دارد.

روغن مار چیست؟

سال هاست که از پوست، گوشت و زهر مار استفاده های زیادی را شنیده اید و همیشه از این محصولات طبیعی که برگرفته از مار آبی چینی می باشد به عنوان گران ترین محصولات جهان یاد شده است. اما این بار می خواهیم در مورد روغن مار و معجزه آن بر پوست صحبت کنیم. در واقع برخی از افراد پوست مار و قسمت دم آن را حرارت داده و یک چربی ارزشمندی از لایه های زیرین پوست مار به دست می آورند که عمدتا در بازارهای فروش و طب سنتی از آن با نام روغن مار یاد می کنند. البته بهتر است بدانید این روغن تنها از مار آبی چینی به دست نمی آید بلکه روغن مارهای بوآ و نژادهای دیگری از این حیوانات خطرناک مانند مارهای دریایی نیز قابل برداشت می باشد. اما حقیقت اینجاست که این روغن حیوانی به صورت غلیظ شده سرشار از اسیدی با نام ایکوزا پنتانوئیک است که می تواند تاثیرات بسیار زیادی را بر روی پوست انسان بر جای بگذارد.

 بهترین روغن مار

روغن مار جزو گرانترین و با ارزش ترین روغن های جهان است که اصولا تنها در کشورهایی مانند چین، ویتنام و حتی کشورهایی نظیر تایلند تولید می شود. اما متاسفانه به دلیل تجارت خوبی که این ماده در جهان پیدا کرده است 90 درصد از این روغن ها تقلبی بوده و تنها باید از مراکز معتبر و دارای مجوز فروش روغن مار با تاریخ تولید مشخص شده ای را به دست آورد. البته خوب است بدانید هر چه قدر که این روغن معجزه آسا از مار خطرناک تری تهیه شده باشد آن محصول می تواند تاثیرات بیشتری را بر روی پوست و مو مانند کاهش سوزش و ترک خوردگی در سطح پوست، بهبود و سلامت پوست و فواید موثر دیگری داشته باشد.

 خواص روغن مار و معجزه آن بر پوست

چنانچه روغن مار به صورت اصل مورد استفاده قرار بگیرد می تواند فواید درمانی بی نظیری را بر روی پوست نشان دهد به طوری که امروزه راز صاف بودن و بدون لک بودن پوست صورت زنان هندی را در زیر تابش مستقیم نور خورشید در استفاده از روغن مار اصل می دانند. پس هنگامی که صحبت از مراقبت های پوست و تقویت کلاژن های پوستی به میان می آید بدون شک این روغن شگفت انگیز می تواند تاثیرات بسیار زیادی را بر روی مرطوب نگه داشتن و جوان سازی پوست از خود نشان دهد. البته فراموش نکنید که این روغن ارزشمند به شیوه های مختلفی این توانایی را دارد تا هر نوع مشکلات پوستی اعم از:

  • عفونت های پوستی بر اثر جوش زدن های مکرر و زیر پوستی
  • حساسیت های پوستی به مواد مختلف
  • اگزمای پوستی
  • زخم های سطحی
  • ترک دار بودن پوست در هر قسمت از بدن خصوصا پاشنه پا
  • پوسته پوسته شدن پوست یا همان خشکی های پوستی
  • التهابات پوستی

و بسیاری ناراحتی های پوستی دیگر را طی یک دوره درمان و استفاده از روغن مار برطرف نماید. خوب است بدانید در بیشتر مواقع این روغن با تفاله های برخی روغن های موثر بر پوست ادغام شده و می تواند پوستی شاداب تر و سالم تر را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورد.

 مهمترین فواید روغن شگفت انگیز مار

اگر چه این روغن حیوانی بیشتر از هر موضوع دیگری بر روی پوست می تواند به عنوان یک اکسیر جوان کننده و ماده ای موثر جهت زیبا سازی به کار گرفته شود. اما اخیرا طی تحقیقات بسیار نشان داده شده است به دلیل مقدار بالای چربی امگا 3 که در این روغن جای دارد مصرف طولانی مدت این روغن می تواند التهاب شدید پوستی و خارش های پوستی را برطرف نماید و به عنوان یک ماده موثر در بهبود زخم بر اثر جراحت های ناگهانی و یا عوامل مختلف و آنتی باکتریال قوی بر روی پوست عمل کند. در حقیقت زمانی که پوستی آغشته شده به این روغن باشد می تواند در برابر برخورد با رادیکال های آزاد و اثرات مخاطره انگیز این اشعه ها در امان بماند و همواره پوستی به دور از  هر گونه لک و عارضه را داشته باشد.

عوارض مصرف روغن مار

اگر چه که روغن مار می تواند در ترمیم سلول های پوستی، تقویت کلاژن سازی پوست و مرطوب نگه داشتن همیشگی پوست نقش موثری را ایفاء کند، اما گاهی اوقات دیده شده است که همین روغن حیوانی توانسته عوارضی مانند خارش های شدید پوستی، التهاب یکباره پوست و حساسیت های پوستی زیادی را به بار آورد. پس به شما توصیه می کنیم ضمن خرید روغن مار از مراکز معتبر و شناخته شده حتما قبل از استفاده ی این روغن آن را در قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا بتوانید بدون هر گونه آلرژی و واکنش های پوستی از فواید بی نظیر این روغن بهره کافی را ببرید.

طریقه مصرف روغن معجزه آسای مار

گاهی اوقات در مراکز فروش روغن مار از آن با نام عصاره پوست مار یاد می کند که البته این گفته می تواند تا حدودی صحت داشت باشد؛ زیرا اصولا این روغن معجزه آسا که تا اینجا در مورد آن صحبت کردیم همان عصاره مار است که می تواند تاثیرات شگفت انگیزی را بر روی پوست و موی هر انسانی بر جای بگذارد. اما اگر بخواهیم در انجام روش مصرف روغن مار گفته ای را بیان کنیم باید گفت این روغن می تواند بر حسب نیاز مصرف کننده به صورت روزانه و یا یک روز در میان و حتی در مصرف طولانی مدت به صورت چند روز در میان مورد استفاده قرار بگیرد و این بسته به کاربری افراد دارد که چه میزان تاثیر گذاری را از این روغن شگفت انگیز انتظار داشته باشند.  

چگونه روغن طبیعی مار را استفاده کنیم

اگر می خواهید تا مصرف درستی از این روغن طبیعی داشته باشید و به وضوح از تاثیرات فوق العاده آن استفاده نمایید بهتر است بسته به هدف خود مدت مصرف و میزان استفاده از این محصول را به کار بگیرید. به فرض مثال برای رفع آکنه و یا درمان آفتاب سوختگی لازم است تا پوست صورت را شسته و با پارچه تمیزی خشک کنید سپس چند قطره از این روغن را به پنبه ای استریل آغشته کنید و بر تمام سطح پوست صورت به صورت روزانه بمالید تا در کوتاهترین مدت به نتیجه دلخواه خود برسید. اما چنانچه تنها برای رطوبت و سلامت پوست این محصول را مورد کاربری خود قرار می دهید بهتر است که روغن را به صورت چند روز در میان مصرف کنید؛ زیرا اصولا در اثر یک روز استفاده از روغن طبیعی مار پوست صورت و پوست دیگر قسمت های مختلف بدن می تواند تا چند روز  در حالت مرطوبی نگه داشته شوند و استفاده روزانه آن به منزله اصراف می باشد، اما اگر جهت جوانسازی و آماده سازی پوست برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده پوست این محصول را مورد انتخاب خود قرار داده اید به شما توصیه می کنیم بنا به میزان چربی پوست خود این روغن را در فواصل کمتری مورد استفاده قرار دهید تا در کوتاهترین زمان بتوانید پوستی شاداب و شفاف را داشته باشید.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/05/25

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.